Digitala kampanjer

Smarta digitala kampanjer som ger effekt

Digitala kampanjer kan vara ett mycket kostnadseffektivt sätt att nå ut med ditt budskap, skapa leads och driva försäljning. Inte minst i de sociala plattformarna.
Med en relativt liten medieinvestering kan du nå en stor del av din målgrupp på detta sätt. Allra bäst effekt har det naturligtvis att ha en god kanalmix. Men för många företag och varumärken är digitala kampanjer i sociala plattformar, såsom Facebook, Instagram, TikTok eller Linkedin, det enda alternativet för en del av aktiviteterna man gör.

Thorn Creative har både omfattande kunskap och erfarenhet av att skapa välplanerade digitala kampanjer för att bygga varumärkeskännedom och öka försäljning med god effekt. Nyckeln för att göra det framgångsrikt är kombinationen av en smart målgruppsanpassad planering, ett tilltalande utförande och en kreativ idé som gör att budskapet når ut och når in. Så att din kampanj förtjänar målgruppens tid och uppmärksamhet, och berör dem i den beslutsfattande delen av hjärnan.

Hör av dig om du också vill nå framgång i sociala kanaler och skapa försprång för ditt varumärke. Nedan är några av våra senaste och mest aktuella kampanjer, som alla utformats för sin specifika målgrupps behov och intressen.

Digital kampanj

Sociala medier

Film/rörligt

Design

Copywriting

Strategi

3D

Fler Bostäder – ”Ägarlägenheter för dig som äger”

Uppdrag: Lansera Fler Bostäders nybyggda ägarlägenheter och få intressenter att lämna intresseanmälan.
Målgrupp: Både privatpersoner i Stockholm och västra Skåne och lokala företagsägare i Lund/Malmö-regionen.
Insikt: Den nya ägandeformen passar de som värdesätter den egna friheten.
Idé: Ägarlägenheter för dig som äger

Resultat:
Räckvidd – 79 294
Länkklick – 2 835
Click Through Rate (CTR) – 7,95 %

Hållbar Mognad – ”Wowokado”

Uppdrag: Lansera ett nytt varumärke och mogningskoncept på den svenska marknaden.
Målgrupp: Konsumenter och livsmedelsföretag
Insikt: Alla som skär upp en avokado från Hållbar Mognad reagerar med samma ord; ”Wow”. Den här avokadon har helt enkelt wow-effekt.
Idé: Wowokado

Resultat:
Räckvidd – 160 352
Länkklick – 3 661
Click Through Rate (CTR) – 2,4 %

Spira / 3Hus – ”Bo kungligt”

Uppdrag: Skapa kännedom bland människor och öka antalet intresseanmälningar till 3Hus nybyggda fastighet på Drottninghög.
Målgrupp: Vuxna i Helsingborgsregionen som har någon form av intresse för bostadsmarknaden.
Insikt: Spira är ett nytt landmärke för staden och startskottet för Drottninghögs förändring, allt enligt stadens vision. Med associationer till det husets kungliga namnet, Drottninghög som namn, samt bostädernas lyxiga utformning har Spira statusen som är stor nog även för superstars.
Idé: Om ”kungligheter” flyttat till HBG är det Spira de hade flyttat in i.

Resultat:
Räckvidd – 33 321
Länkklick – 1 704
Click Through Rate (CTR) – 4,9%

Leif Olssons Måleri – ”Nu sätter vi färg på…”

Uppdrag: Skapa leads och projektförfrågningar gällande måleritjänster inom Ängelholmsregionen.
Målgrupp: Bostadsägare och företagsledare i Ängelholm med omnejd.
Insikt: För att nå igenom bruset behöver vi dra nytta av ett starkt lokalt kännetecken/objekt och manipulera det.
Idé: Visuellt ändra ett kännetecknande hus till Rögles gröna färg, samt tillämpa ett konkret erbjudande (30% på färgen).

Resultat:
Räckvidd – 32 218
Länkklick – 946
Click Through Rate (CTR) – 4,01%

Dogtracks – ”Find your way, together”

Uppdrag: Lansera Dogtracks hundspårningsapp på den amerikanska marknaden, först i Kalifornien och få målgruppen att ladda ner appen.
Målgrupp: Professionella hundspårare, hundtränare, jägare och experter inom hundträning.
Insikt: Appen hjälper hundägare att ta sin hunds spårningsförmåga till en helt ny nivå, och på det mest effektiva sättet. Dessutom öppnar appen upp en värld av likasinnade genom att också vara ett socialt medie.
Idé: Find your way, together

Resultat:
Räckvidd – 43 299
Länkklick – 1 991
Click Through Rate (CTR) – 4,5%