Introduktionen av två avgångar i timmen
Under våren 2024 tog Sundsbussarna beslutet att återinföra två båtar på färjelinjen. I och med det skulle frekvensen dubblera. Något som är en av de mest avgörande konkurrensfaktorerna för att attrahera gångresenärerna.
I samband med förändringen fick vi på Thorn Creative i uppdrag att genomföra lanseringen. Det blev också den första kampanjen som utvecklades efter ett varumärkesstrategisk arbete som genomsyrade hela verksamheten. Bl a implementerades en ny varumärkesplattform och varumärkeskonceptet ”Redig tura för redigt folk”.
Med kampanjen ”Dubbelt så mycket hygge” ville vi förmedla den genuina atmosfären och känslan ombord, med ett otvetydigt budskap om den stora nyheten. Kampanjen rullades under under ca 1 månad i sociala medier, utomhus, print, skärmar på Helsingborg centralstation m.m
800 000+
Total räckvidd
75 000+
Digital räckvidd
9,8%
Genomsnittlig CTA på sociala medier
9 053
Antal länkklick
Behöver du också hjälp med varumärkesstrategi, koncept och vägvinnande kampanjer?