Vi ser fram emot att stödja Histolab Products i att fortsätta bygga vidare på denna gedigna grund
DogTracks ska växa i USA med hjälp av Thorn Creative
DogTracks är företaget som skapat en app med samma namn, speciellt utvecklad för hundspårning. Appen har redan laddats ner mer än 50 000 gånger av både privata spårningsentusiaster, tävlingsmänniskor och yrkesutövare inom t ex polisen.
Nu har företaget valt att inleda samarbete med oss på Thorn Creative, och redan nu har den första kampanjen rullats ut med syfte att öka antalet nedladdningar från appbutikerna. I samband med detta utvecklade vi också en ny kommunikativ färdriktning och löfte, med en moderniserad stil och ton, ett mer konverterande onboarding-koncept till appbutiker samt utformade en kampanj för sociala medier.
Mer om DogTracks kan du läsa på deras hemsida.
Fler nyheter
Spela smart när marknadsledaren sätter reglerna.
I den första delen av vår artikelserie tittade vi på hur Gevalia, som marknadsledare, kunde sätta agendan för hela kaffekategorin..
Marknadsledarens privilegium.
När Gevalia på 1980-talet rullade ut sin klassiska kampanj ”När du får oväntat besök” var det inte bara Gevalia de sålde, utan en hel upplevelse..