När det kommer till startups och framtids-kittlande affärsidéer är Hetch the mekka of innovation.
Sundsbussarna väljer Thorn Creative för att utveckla affären
Under våren fick vi en förfrågan om att bli ny byråpartner för Sundsbussarna och ett samarbetsavtal träffades kort därefter. Det är ett spännande varumärke som berör – lite av en institution i regionen, vilket gör uppdraget extra roligt.
Som ny byråpartner har vi ett helhetsansvar för bolagets kommunikation och stöttar verksamheten med alltifrån varumärkesstrategiska frågor till kommunikationskoncept, kampanjer och annonsering såväl online och offline.
Första kampanjen rullades ut redan i våras i samband med att Sundsbussarna utökade frekvensen över sundet. Utöver det har ett internt varumärkesarbete genomförts, contentplanen utformats och sociala medie-koncept tagits fram.
Inom kort lanseras också en varumärkeskampanj under namnet ”Redig tura för redigt folk”. Håll utkik efter det!
Fler nyheter
Så skapar du en logotype och grafisk identitet som gör jobbet
I den här artikeln kan du lära dig mer om grafiska identiteter. Hur du skapar den, vad som ingår och vad du behöver tänka på.
Marshall – från legendarisk gitarrförstärkare till livsstilsikon
Sedan starten 1962 har Marshall varit synonymt med rock n’ roll. Kända för sina ikoniska gitarrförstärkare har Marshall inte bara formgivit ljudlandskapet…