Thorn Creative förstärker byrån med två nya medarbetare

Under sommaren har vi förstärkt byrån med två nya medarbetare i form av Michelle Hammensjö och Patric Arvidsson. Michelle började den 6 juni och tillträder rollen som Projektledare & Account Director. Patric anslöt den 1 augusti och gör därigenom come back efter att ha varit drygt 3,5 år på CPG Europe, som också varit kund till byrån.

”Vi har nu ett starkt team på plats som med ett oerhört driv och engagemang står redo att serva våra kunder med kreativa och vägvinnande byråleveranser. Vårt mål är och förblir att bidra till en hållbar utveckling för våra uppdragsgivare”, Bengt Thorn, Creative Director & VD.

Michelle Hammensjö ny Account Director & Projektledare

Michelle Hammensjö är en nyexaminerad medie- och kommunikationsvetare, som redan före högskolestudierna både pluggat och varit intresserad av kommunikation. Hon är otroligt intresserad av den kraft marknadsföring har och har alltid varit intresserad av mötet med andra människor. Michelle kommer närmast från Holy Greens.

”I min roll som projektledare ser jag fram emot att komma nära byråns kunder och hjälpa er framåt med er marknadsföring och kommunikation. Med min utbildning och mina år inom retail och restaurang ser jag alltid utifrån kundens bästa, där Thorn Creative blir en fantastisk möjlighet för mig att omsätta mina kunskaper till kundvärde.”

Patric Arvidsson ny Senior Copywriter & Strategist

Patric Arvidsson har den 1 augusti tillträtt som Senior copywriter & strateg, och är för många kunder ett bekant ansikte då han var en del av byrån mellan åren 2012-2019. Han kommer närmast från Construction Products Group Europe, där han var Skandinavisk marknadschef. Patric ersätter Camilla Sjödin, som dock fortsatt ingår i byråns nätverk av frilansande resurser.

”Det var en tidsfråga innan jag skulle återvända till den kreativa branschen i allmänhet och Thorn Creative i synnerhet. Men jag har erhållit värdefull erfarenhet från ledningsarbete och affärsutveckling på kundsidan, vilket gett mig ännu bättre insikter om de behov och utmaningar våra kunder kan ha också internt. Det är viktigt att vi kan leverera ett starkt affärsmannaskap och kreativ höjd samtidigt som vi är sjukt effektiva och enkla att jobba med. Värdeskapandet ligger inte enbart i affärsdrivande kommunikation, utan också i problemlösning och avlastning för våra uppdragsgivares egna organisation.”

Fler nyheter