Vi har gått igenom rapporten och sammanställt de viktigaste slutsatserna.
Thorn lanserar nytt koncept för Swedlog

Swedlogs nya koncept för avokadomogning ökar hållbarheten med upp till 10 dagar efter köpdatum och säkerställer en jämn och hög kvalité. Det är på så sätt en lösning med flera nyttor, både ur ett kvalitets- och hållbarhetsperspektiv, så som svinnproblematiken, samt ur ett konsumentperspektiv.
Som en del av projektet genomförde Thorn nyligen en konsumentundersökning, där bl a en av insikterna slår fast just det – att konsumenternas förtroende för avokadons kvalitet är alldeles för låg.
Framåt har vi på Thorn Creative nu fått förtroendet att hjälpa Swedlog, som har ensamrätt på konceptet i Sverige, att lansera det med målet att minska onödigt matsvinn och öka konsumentens trygghet och förtroende för frukten.
Fler nyheter
God Jul & Ett riktigt gott nytt verksamhetsår
Vi på Thorn Creative vill önska dig en riktigt god jul och hoppas att din verksamhet stänger året på ett starkt sätt.
Cansu Bacakli förstärker byrån som ny Digital Designer
Cansu Bacakli är en mångsidig designer med passion för visuell kommunikation och design.