

Varumärkesidentitet och löfte
Varumärkesägaren Krafman AB hade en idé att utveckla en nya tjänst som erbjöd företag och privatpersoner en smidig kreditupplysningstjänster för tryggare affärer. Vi hjälpte till att ta fram namn, identitet och löfte för det nya varumärket som fick namnet Rateguard. En varumärkes- och strategiworkshop genomfördes och plattformen var född.


App- och webbdesign
Vi har designat mobilapplikationen såväl som Rateguards hemsida, med ett tydligt fokus på användarvänlighet. Få klick och intuitiva flöden. Hemsidan är primärt en landningssida för att lotsas till appbutikerna, beroende på om användaren har iOS eller Android.

Kommunikation och kampanj
Ett kommunikationskoncept med ett subtilt, humoristiskt anslag utvecklades. Det är ett högt brus där ute och för att nå effekt med begränsade medel måste man vara intressant i sin kommunikation, oavsett hur bra produkt man än har. Idén byggde vi på insikten om att en god natts sömn är omöjlig så länge man ligger och oroar sig för sin ekonomi. Att ha koll ger trygghet!
Appen lanserades med hjälp av en kampanj på temat.