BRANDMAG

magasinet som är fullproppat med inspirerande
berättelser och effektiva kommunikationslösningar

BRANDMAG#3

Berättelser från verkligheten

Att skapa kommunikation som vinner både hjärtan och marknadsandelar är ingen rocket science. Men det är en fråga om kreativitet. Och om strategisk affärsförståelse förstås.

Vi skulle gärna berätta att vi kan det där. På våra fem fingrar. Men att säga så om oss själva vore ganska självgott. Vi tycker det är bättre att säga det i handling, snarare än i ord.

BRANDMAG är magasinet där våra kunder får komma till tals. Det är fullproppat med matnyttiga artiklar och exempel på kostnadseffektiva kampanjer, koncept och kommunikationslösningar.

Låt dig inspireras av andras berättelser och lösningar från verkligheten.

Vill du ha magasinet i ett fysiskt exemplar skickat till dig? Släng iväg ett mejl till michelle@thorncreativeagency.se med dina adressuppgifter så ser vi till att du får senaste numret av Brandmag#3 i brevlådan.

Vad är CTR?

CTR, eller Click Through Rate, är ett mått som används inom digital marknadsföring för att mäta hur effektiv en annons eller en länk är när det gäller att få användare att klicka på den. CTR beräknas genom att ta antalet klick en länk eller annons får och dela det med antalet gånger den visats.

Vad som anses vara en “bra” CTR varierar beroende på flera faktorer, inklusive bransch, plattform och typ av kampanj. Generellt sett ligger en bra CTR för digital annonsering ofta mellan 0,5% och 2%. För sökannonser, där användarna redan aktivt letar efter något specifikt, kan en bra CTR vara betydligt högre, ofta mellan 2% och 5% eller mer.