PADELBOARD

FRÅN IDÉ TILL EXIT

Padel förtjänar något bättre än bara excelark och kortlekar. Det var slutsatsen som vår samarbetspartner kom fram till. Resten är nu historia, men låt oss berätta hur det gick till att ta idén till exit på bara två år.
Padelboard är en mobilapplikation och webblösning som ger både spelare och arrangör en bättre upplevelse, och framförallt, mer tid till sporten istället för knepig administrationv.

Strategi

Koncept

Design

Webb

Film

Framdrift i hyperfart

Effektiv framdrift av ett projekt såsom en startup bygger alltid på en bra målstyrning, och kanske ännu mer på det man i engelskan kallar grit – en slags enträgen beslutsamhet. Det där hade en av våra tidigare uppdragsgivare som fick idén. Vi på Thorn Creative hängde med på resan som partner och levererade alltifrån den grafiska identiteten, design av app och webb till utformningen av sälj- och marknadsmaterialet. Framdriften gick i hyperfart med en mycket hög hit rate och appen klättrade snabbt till topplistan i appbutikerna innan jätten MATCHi köpte bolaget bara två år efter uppstarten.

100 000+

Användare

10 000+

Spelade turneringar

4.5/5.0

Betyg på App Store

Grafisk identitet

Byrån hjälpte tidigt det nya Padelboard-teamet med namnprocess och att sätta riktning. Därefter utvecklades en stark grafisk identitet som idag är starkt kännetecknande. Med boll-P:et skapades en symbol för de digitala förutsättningarna. Andra värden var rörelse, tempo, energi och digitalisering.

UX/UI design

Thorn har också levererat design både för mobilapplikationen, hemsidan och för Padelboard Arena – en lösning för padelhallar som helt enkelt blev en vidareutveckling av affärserbjudandet.

Sälj- och marknadsmaterial

Presentationsmaterial är ofta en viktig komponent för startups, dels för att pitcha mot investerare och dels för att genomföra effektiva säljmöten. Vi på Thorn Creative stöttade Padelboard såväl med att skapa presentationer som övrigt material, både i print och digitalt.

Behöver du också hjälp med varumärkesstrategi, koncept och vägvinnande kampanjer?