ART NIKOTINPÅSAR

Full taste, less sting

Snusmarknaden är i ständig förändring och har på senare år formats kraftigt av det vita snusets inträde och framfart. Konkurrensen på hemmaplan är enorm, men har också intensifierats internationellt. Det vanligaste skälet till att börja med snus är för att sluta röka, och nikotinpåsarna hade i onlinehandeln en tillväxt på 49% under 2022.

I en kategori som utgörs av produkter där skillnaden mellan egenskaper är försvinnande låg, är det varumärkesstrategin som blir avgörande.

Varumärkesstrategi

Varumärkesplattform

Förpackningsdesign

Kommunikationskoncept

Relevant positionering och varumärkesstrategi

Positioneringen av ett varumärke är av högsta betydelse. Inte minst då varumärket också behöva hitta sin plats internt, i förhållande till andra varumärken och produktlinjer i den egna portföljen.

Konsumenter är komplicerade. Man ska därför undvika allt för demografiskt homogena slutsatser. Istället analyserar vi grundläggande psykologiska och emotionella drivkrafter där mänskliga arketyper är vägledande för positioneringen. Utöver de funktionella egenskaperna ska varumärken tillfredsställa sin målgrupps känslomässiga behov och preferenser.

När ART re-lanserade var det därför i en helt ny kostym. Vi hjälpte till med hela analysen och strategin – från positionering och varumärkesplattform till design, visualiseringar, förpackningsdesign och kommunikationsplattform.

Kapz är ett annat varumärke inom samma  portfölj och positionerar sig som ett tech-snus. Kapz har unika egenskaper med en innovativ smaksättande mintkapsel i varje prilla. Läs mer

Huvudmålgrupp

ART:s målgrupp är självsäkra individer som söker upplevelser, omväxling och social uppmärksamhet. De gillar statussymboler. Det gör de för att de är värda det, inte för att det är viktigt vad andra tycker.

Champagne
rockstar

Dessa levnadsglada och fria själar dras till fester och sociala tillställningar. De lever här och nu, och de lever ut. Ibland kan de uppfattas som obetänksamma och slarviga. Men de har huvudet på skaft. Framför allt så vet de vad de vill ha, och vad de inte vill ha. Vi kallar dem för Champagne rockstars.

Förpackningsdesign

En hög modegrad är nyckelordet i såväl design som kommunikation. Dosorna i sig ska kunna ses som rena stilaccessoarer för målgruppen. Avskalat, rent och tidlöst mode med glittriga associationer. Designen återspeglar festliga associationer som inte sällan för tankarna till cocktaildrinkar.

NO COMPROMISE
FULL SENSATION

THE FULL TASTE, LESS STING NICOTINE POUCHES

Kommunikation

ART har en tydlig fördel som få varumärken konkurrerar om: Sting free. Prillan svider inte på tandköttet ens för nybörjare. En väldigt mild och behaglig prilla med frisk, distinkt smak.

FULL TASTE
LESS STING

Behöver du också hjälp med varumärkesstrategi, koncept och vägvinnande kampanjer?