Sundsbussarna – “Dubbelt så mycket hygge”
Uppdrag: Sundsbussarna skulle dubblera antalet avgångar på färjelinjen och behövde skapa kännedom på marknaden om den utökade frekvensen.
Målgrupp: Invånare i Nordvästra Skåne såväl som turister som befinner sig i regionen.
Insikt: Med två avgångar varje halvtimme, istället för en i timmen, blir det dubbelt så mycket hygge på sundet.
Idé: Nu blir det dubbelt så mycket hygge
Resultat:
Räckvidd – 4 037
Länkklick – 152
Click Through Rate (CTR) – 3,77 %
Lambertsson – “Ingen ska komma till skada när Sverige byggs”
Uppdrag: Påminn Lambertssons intressenter om vikten av en säker arbetsmiljö och medvetandegör om bolagets strategiska arbete inom området.
Målgrupp: Byggnadsarbetare, medarbetare och övriga branschintressenter
Insikt: Det är ingen brist på utbildning om arbetsmiljö och säkerhet i byggbranschen. Istället är orsaken till skador oftast beteenden och attityder. Genom att förhålla sig till sina kollegor på samma sätt som sin egen familj kan många risker undvikas.
Idé: Lämna inte omtanken hemma
Resultat:
Räckvidd – 4 264
Länkklick – 93
Click Through Rate (CTR) – 3,1 %
Liveday – “Världens minst innovativa service”
Uppdrag: Öka kännedomen om Livedays höga servicegrad.
Målgrupp: Beslutsfattare inom sport- och arenaindustrin.
Insikt: Servicegraden är i denna bransch en kritisk konkurrensfaktor. Liveday har medvetet designat en service som är mänsklig och personligt nära kunden, medan den tekniska lösningen är innovativ.
Idé: Världens minst innovativa service
Resultat:
Räckvidd – 816
Länkklick – 379
Click Through Rate (CTR) – 46,45 % (organiskt)
Leif Olssons Måleri – ”Rekryteringskampanj”
Uppdrag: Attrahera relevanta kompetenser att söka en ledig tjänst hos bolaget.
Målgrupp: Yrkesprofessionella inom branschen och närliggande branscher med relevant profil.
Insikt: Leif Olssons Måleri är en av regionens största och mest stabila måleriföretag med ett mycket gott renommé. Här får människor möjlighet att utvecklas under trygga förutsättningar med bra villkor.
Idé: Bli en del av något stort
Resultat:
Räckvidd – 23 050
Länkklick – 1 344
Click Through Rate (CTR) – 5,83 %
Thorn Creative – ” Brandmag”
Uppdrag: Egen marknadsföring av byråns tjänster och leveransförmåga
Målgrupp: Befintliga kunder samt beslutsfattare i regionen
Insikt: Byråleveranser är ofta komplexa produkter och tjänster som kan vara svåra att förstå för potentiella byråköpare. Lösningen var att lyfta fram berättelser från verkligheten som kunde tydliggöra olika typer av leveranser och fungera som inspiration.
Idé: Brandmag – berättelser från verkligheten
Resultat:
Räckvidd – 2 532
Länkklick – 147
Click Through Rate (CTR) – 5,8 %
Fler Bostäder – ”Ägarlägenheter för dig som äger”
Uppdrag: Lansera Fler Bostäders nybyggda ägarlägenheter och få intressenter att lämna intresseanmälan.
Målgrupp: Både privatpersoner i Stockholm och västra Skåne och lokala företagsägare i Lund/Malmö-regionen.
Insikt: Den nya ägandeformen passar de som värdesätter den egna friheten.
Idé: Ägarlägenheter för dig som äger
Resultat:
Räckvidd – 79 294
Länkklick – 2 835
Click Through Rate (CTR) – 7,95 %
Hållbar Mognad – ”Wowokado”
Uppdrag: Lansera ett nytt varumärke och mogningskoncept på den svenska marknaden.
Målgrupp: Konsumenter och livsmedelsföretag
Insikt: Alla som skär upp en avokado från Hållbar Mognad reagerar med samma ord; ”Wow”. Den här avokadon har helt enkelt wow-effekt.
Idé: Wowokado
Resultat:
Räckvidd – 160 352
Länkklick – 3 661
Click Through Rate (CTR) – 2,4 %
Spira / 3Hus – ”Bo kungligt”
Uppdrag: Skapa kännedom bland människor och öka antalet intresseanmälningar till 3Hus nybyggda fastighet på Drottninghög.
Målgrupp: Vuxna i Helsingborgsregionen som har någon form av intresse för bostadsmarknaden.
Insikt: Spira är ett nytt landmärke för staden och startskottet för Drottninghögs förändring, allt enligt stadens vision. Med associationer till det husets kungliga namnet, Drottninghög som namn, samt bostädernas lyxiga utformning har Spira statusen som är stor nog även för superstars.
Idé: Om ”kungligheter” flyttat till HBG är det Spira de hade flyttat in i.
Resultat:
Räckvidd – 33 321
Länkklick – 1 704
Click Through Rate (CTR) – 4,9%
Leif Olssons Måleri – ”Nu sätter vi färg på…”
Uppdrag: Skapa leads och projektförfrågningar gällande måleritjänster inom Ängelholmsregionen.
Målgrupp: Bostadsägare och företagsledare i Ängelholm med omnejd.
Insikt: För att nå igenom bruset behöver vi dra nytta av ett starkt lokalt kännetecken/objekt och manipulera det.
Idé: Visuellt ändra ett kännetecknande hus till Rögles gröna färg, samt tillämpa ett konkret erbjudande (30% på färgen).
Resultat:
Räckvidd – 32 218
Länkklick – 946
Click Through Rate (CTR) – 4,01%
Dogtracks – ”Find your way, together”
Uppdrag: Lansera Dogtracks hundspårningsapp på den amerikanska marknaden, först i Kalifornien och få målgruppen att ladda ner appen.
Målgrupp: Professionella hundspårare, hundtränare, jägare och experter inom hundträning.
Insikt: Appen hjälper hundägare att ta sin hunds spårningsförmåga till en helt ny nivå, och på det mest effektiva sättet. Dessutom öppnar appen upp en värld av likasinnade genom att också vara ett socialt medie.
Idé: Find your way, together
Resultat:
Räckvidd – 43 299
Länkklick – 1 991
Click Through Rate (CTR) – 4,5%
Vill du också nå framgång i sociala kanaler?
Vi på Thorn Creative har både omfattande kunskap och erfarenhet av att skapa välplanerade digitala kampanjer för att bygga varumärkeskännedom och öka försäljning med god effekt. Nyckeln för att göra det framgångsrikt är kombinationen av en smart målgruppsanpassad planering, ett tilltalande utförande och en kreativ idé som gör att budskapet når ut och når in. Så att din kampanj förtjänar målgruppens tid och uppmärksamhet, och berör dem i den beslutsfattande delen av hjärnan.
Hör av dig om du också vill nå framgång i sociala kanaler och skapa försprång för ditt varumärke.